Brand portal
mybrand.center
Een sterk en consistent merk is essentieel om je merk te laten groeien. Maar hoe zorg je er in de praktijk voor dat het overal consistent wordt toegepast? Of het nu gaat om interne teams, externe bureaus of partners – het gebrek aan een centraal platform zorgt vaak voor versnippering en inconsistentie in de communicatie. En dat is precies waar mybrand.center het verschil maakt.
Werk consistent, werk on-brand, werk met mybrand.center.
Bij RGN snappen we hoe belangrijk naadloze merkcommunicatie is. Met bijna 30 jaar ervaring in branding en merkmanagement hebben we talloze organiasties succesvol begeleid in hun rebrandingtrajecten. Hierdoor weten we precies waar de uitdagingen in de praktijk liggen – en belangrijker: hoe je deze oplost. Onze brand portal, mybrand.center, is de sleutel tot consistente en krachtige merkcommunicatie. Alles wat je nodig hebt – tools, richtlijnen en branded assets – vind je binnen handbereik.
mybrand.center kent drie marketing modules die perfect op elkaar aansluiten. Het mooie? Ze werken naadloos samen, maar zijn ook afzonderlijk inzetbaar. Jij kiest wat jouw merk nodig heeft, wij zorgen voor de rest.
Guidelines-module
Jouw collega's zijn de belangrijkste ambassadeurs van je merk. Door hen uit te rusten met de juiste tools en richtlijnen om consistent te communiceren verhoog je je merkconsistentie en naamsbekendheid. Van kleurgebruik tot typografie en tone-of-voice: met de Guidelines-module van mybrand.center heeft iedereen altijd toegang tot actuele, nauwkeurige merkrichtlijnen. Geen giswerk meer, maar één duidelijk kader om op te bouwen.
Maar daar stopt het niet. Het delen van deze richtlijnen met externe partijen is in ons platform net zo eenvoudig. Of het nu gaat om ontwerpers, freelancers of bureaus, je geeft ze eenvoudig toegang tot dezelfde duidelijke en uitgebreide richtlijnen. Zo werkt iedereen die aan je merk werkt met dezelfde richtlijnen.
Assets-module
Ken je dat? Je bent op zoekt "die ene afbeelding" wat resulteerde in een flinke zoektocht in een eindeloze mappenstructuur. Om je vervolgens af te vragen of het bestand wel rechtenvrij is. Uit onderzoek blijkt dat medewerkers gemiddeld 20% van hun tijd kwijt zijn aan het zoeken naar de juiste informatie.
Met ons Digital Asset Management-systeem is dat verleden tijd. Alle merkmaterialen - van logo's, afbeeldingen en video's tot andere belangrijke documenten - worden slim gecategoriseerd. Zo vinden jij - en je collega's - binnen een paar klikken precies wat je nodig hebt. Centraliseer je bestanden, bespaar tijd en werk efficiënter.
Publisher-module
Wil je in een paar klikken marketingmaterialen - zoals posters, flyers, en banners - creëeren die 100% on-brand zijn? Met onze Publisher-module kan dat. Is dat moeilijk? Absoluut niet. Makkelijker dan Photoshop? Zeker weten. En daar zit ook de kracht, want hoe simpeler iets is in gebruik, hoe kleiner de kans dat medewerkers zelf gaan knutselen.
Onze online opmaak module is er juist op gericht om iedereen, ook zonder grafische ervaring, in staat te stellen professionele marketingmaterialen te creëren. Geen concessies aan kwaliteit, wél snelheid en eenvoud.
Browse
Moeite met het overzichtelijk beheren van al je merkassets verspreid over verschillende locaties? Met onze Browse-module heb je altijd een actueel overzicht van al je fysieke merkuitingen op elke locatie. Of het nu gaat om bewegwijzering, wagenparken, bedrijfskleding of displays, dankzij de plattegrondfunctie zie je in één oogopslag waar elk asset zich bevindt. Je krijgt inzicht in zaken als hoe een asset eruitziet en welke afmetingen het heeft. Zo vergroot je niet alleen het inzicht in je merk, maar ook de transparantie en controle over je merkidentiteit. Daarnaast houdt Browse nauwkeurig bij welke campagnes op elk merkasset worden getoond en slaat deze gegevens op. Dit zorgt voor een volledig overzicht van de campagnestatus per merkuiting.
Dus of je nu nieuwe campagnes lanceert, verouderde merkuitingen vervangt of locaties aanpast tijdens een rebranding, Browse geeft je alle informatie die je nodig hebt. Het ondersteunt je van planning tot uitvoering en brengt al je fysieke merkuitingen en de registratie daarvan samen in één systeem.
Wij maken je brand portal compleet
Een brand portal is pas echt waardevol als deze volledig is afgestemd op jouw specifieke behoeften en gevuld is met de juiste informatie. Bij RGN begrijpen we dat dit tijd en aandacht vergt. Daarom nemen wij de volledige implementatie uit handen, van het inrichten van de portal en het vullen met alle noodzakelijke documenten, richtlijnen en assets tot het up-to-date houden van alle informatie. Zo kun jij direct profiteren van een goed ingerichte brand portal die volledig is afgestemd op jouw merkbehoeften.
Jouw uitdagingen, onze expertise
Benieuwd wat mybrand.center voor jouw organisatie kan betekenen? Tijdens een vrijblijvende demo laten we je graag zien hoe onze brand portal werkt en wat de mogelijkheden zijn specifiek voor jouw organisatie.
En dat is nog niet alles: naast de brand portal bieden we ook oplossingen voor office templates, waarmee je merkconsistentie in al documenten waarborgt.





Bel ons op +31 88 987 99 00
onze nieuwsbrief