Signing op chirurgisch niveau voor het ZNA ziekenhuis in Antwerpen
Project | Signing en bewegwijzering in regio Antwerpen |
Scope | Regio Antwerpen |
Uitdaging | Strikte regelgeving voor een klinische omgeving |
6.000 bewegwijzeringsborden in het ZNA Cadix Ziekenhuis in Antwerpen leiden bezoekers en personeel moeiteloos door 18 verdiepingen, zowel binnen als buiten het gebouw. Maar hoe begin je aan zo’n complex project? Welk bordje plaats je waar? En hoe behoud je overzicht? RGN was gereed om ZNA te ondersteunen bij deze mooie opdracht.
Van design naar realisatie
Voor deze signing sloegen we de handen ineen met ID-lab, dat in opdracht van VK architects+engineers het huisstijldesign, message schedule en allocatieplan heeft opgesteld voor BAM Interbuild. RGN nam de uitvoering voor haar rekening en bracht al in een vroeg stadium een kritisch inzicht aan het licht.
Innovatieve oplossingen van onze experts
Onze RGN-experts voorzagen in de designfase een probleem en hebben onmiddellijk een doeltreffende oplossing aangedragen. Deze oplossing bewees niet alleen het design in waarde te laten, maar bleek ook praktischer en voldeed aan de strikte veiligheidseisen van een ziekenhuis. In plaats van te kiezen voor het gebruik van zwaar en lastig te bewerken glas, kozen we voor acrylaat. Dankzij ons eigen ontwerp kon het acrylaat aanzienlijk steviger worden bevestigd dan glas. Kortom: veiliger én goedkoper, zonder ook maar een concessie te doen aan het aantrekkelijke design.
Van digitaal design naar praktijkimplementatie
Het vertalen van digitale ontwerpen naar tastbare producten, zoals bewegwijzeringsborden, brengt vaak onverwachte uitdagingen met zich mee. Denk aan elementen die niet op de oorspronkelijke bouwtekeningen stonden, zoals verplaatste muren of gewijzigde sprinklerinstallaties. Maar ook het uiteindelijke gewicht van het product en de draagkracht van de ophanging zijn cruciaal. Dit vergt aanpassingsvermogen en diepgaande kennis van het product om ervoor te zorgen dat de bewegwijzering er niet alleen esthetisch aantrekkelijk uitziet, maar ook praktisch en veilig is. En alsof dat nog niet genoeg uitdaging was, bracht de komst van Covid-19 nog een extra laag complexiteit toe aan het project.
Local Heroes van vitaal belang tijdens lockdown
In een tijd waarin reizen niet mogelijk was en grensoverschrijdende samenwerkingen beperkt waren, wendde RGN zich tot ons Local Hero netwerk – een netwerk van zorgvuldig geselecteerde preferred suppliers met elk hun eigen expertise. In combinatie met goed projectmanagement vanuit ons hoofdkantoor, konden deze Local Heroes de implementatie van de signing voortzetten.
Alles digitaal. Altijd.
Het gehele project werd volledig digitaal opgeleverd; wel zo makkelijk! Niet alleen de kans op fouten wordt zo verminderd, maar het draagt ook bij aan een duurzamere aanpak. In onze digitale tooling, mybrand.center, zijn alle 6.000 bordjes stuk voor stuk terug te vinden. Zo weet je precies waar elk bordje zich bevindt, en is er een detailfoto en technische tekening beschikbaar. Erg handig, want herinner jij je nog welk bordje op de 5e verdieping aan de oostzijde van het trappenhuis hangt? Wij wel! En juist daarom hebben we dit systeem zo ingericht. Op deze manier worden niet alleen de projectprocessen in goede banen geleid, maar heeft de klant ook te allen tijde een duidelijk overzicht.
Oftewel: van implementatie tot oplevering, de klant houdt samen met ons het overzicht. En zelfs daarna is mybrand.center perfect geschikt om de merkidentiteit consistent en up-to-date te houden.
Meer weten over rebranding in de zorg?
RGN heeft bewezen succesvolle rebrandingstrajecten uitgevoerd voor gerenommeerde ziekenhuizen en zorginstellingen, zoals het RadboudUMC, ’s Heeren loo, Dimence, Sanquin, AZ Groeninge, Beatrix ziekenhuis, OLVG, Antoni van Leeuwenhoek, Isala ziekenhuis en Ziekenhuis Netwerk Antwerpen. We bieden op maat gemaakte oplossingen die de identiteit van jouw organisatie versterken en de merkbekendheid vergroten. Lees meer op www.rgn.nl/zorg-rebranding
onze nieuwsbrief