Een rebranding traject in de zorg

Een rebrandingstraject in de zorg. Waar begin je en waar moet je aan denken? En praktisch: welke merkdragers moeten straks worden vervangen op de verschillende afdelingen, hoe zit het met de specifieke veiligheidseisen en hoe ga je om met alle verschillende wensen en belangen? Wij hebben veel ervaring met rebranden in de zorgsector en vertellen je er graag meer over. Onze referenties? Deze vind je onderaan de pagina.

6 tips voor een rebranding in de zorg

Wil je een rebrandingstraject opstarten en weet je nog niet waar je moet beginnen? Download dan onze whitepaper voor handige tips en tricks.


    Een rebranding in de zorg, waarom is dat anders?

    In de zorgsector is een rebrandingstraject vaak complexer vanwege de specifieke eisen en veiligheidsnormen waaraan voldaan moet worden, maar ook verschillende belangen door een unieke organisatiestructuur. Maar geen zorgen, wij hebben ruime ervaring met het rebranden van ziekenhuizen en zorginstellingen en weten precies waar we op moeten letten.

    Impactanalyse voor duidelijkheid

    Wij bieden een impactanalyse voor jouw rebranding, waarbij we deskresearch en diepte-interviews uitvoeren om de beste scenario’s te creëren voor jouw organisatie. We bekijken de financiële gevolgen en de impact op bezoekers, patiënten en medewerkers, en geven professionele scenario’s om duidelijkheid te creëren. Uiteraard beantwoorden we al je vragen en zorgen we gedurende het project voor vaste contactpersonen.

    Denk ook aan de medewerkers

    De zorg staat onder druk. Maak daarom van jouw ziekenhuis of zorginstelling een plek waar iedereen wil werken. Dat doe je natuurlijk al zo goed mogelijk, maar kijk ook eens naar de kracht van interior branding. Een effectieve manier om een inspirerende werkomgeving te creëren, waarin medewerkers graag werken. 

    Is rebranden nieuw voor jou? Wij doen dit dagelijks. Al 25 jaar.

    Wij rebranden dagelijks en hebben mooie referenties uit verschillende ziekenhuizen en zorginstellingen, zoals ’s Heeren Loo, Antonius Zorggroep, Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis & Nederlands Kanker Instituut, az groeninge, Florence, Isala, IJsselheem, OLVG, Radboudumc, Sanquin en ZNA (Ziekenhuis Netwerk Antwerpen).

     
    Implementation
    PreZero: rebranding van wagenpark én materiaal
     
    Implementation
    Een verbluffende transformatie: de nieuwe identiteit van Dijk en Waard komt tot leven
     
    Implementation
    Nike: The Power of Belonging
     
    Implementation
    Realisatie en implementatie van een unieke identiteit in de bewegwijzering bij Isala Meppel
     
    Implementation
    Just Eat Takeaway: inspirerende omgeving voor creatieve foodies
     
    Management
    Signing op chirurgisch niveau voor het ZNA ziekenhuis in Antwerpen
     
    Implementation
    Intertrust: een transparante visie op privacy en interior branding
     
    Implementation
    citizenM: One-of-a-kind hotelconcept vertaald naar meerdere internationale hotels
     
    Implementation
    Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
     
    Management
    één campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
     
    Management
    Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
     
    Management
    Innovatieve signing en bewegwijzering op academisch niveau
     
    Implementation
    Effectieve instore campagnes voor 600+ winkels
     
    Implementation
    Nike instore campagnes implementeren Oost-Europa
    Hoe kunnen wij jouw merk verder brengen?Tom Dijk vertelt je alles over het rebranden van een ziekenhuis of zorginstelling, bijvoorbeeld over ons stappenplan en wat de specifieke uitdagingen (en valkuilen) zijn. We helpen je graag.
    Bel ons op +31 88 987 99 00