Just Eat Takeaway: inspirerende omgeving voor creatieve foodies

ProjectInterior branding en bewegwijzering
ScopeHoofdkantoor van Just Eat Takeaway.com in Amsterdam (14.500 m2)
Uitdaging Op maat gemaakte en inspirerende merkbeleving toepassen / weerspiegeling van de bedrijfscultuur
  
Een muur met een bezorger van Just Eat Takeaway in oranje kleding
Group 79

Bij RGN houden we van uitdagende projecten. Dus toen we werden benaderd om het indrukwekkende Amsterdamse hoofdkantoor van Just Eat Takeaway van een visuele metamorfose te voorzien, gingen we gelijk aan de slag. Wij hebben actief bijgedragen aan het ontwerpproces door het bestaande ontwerp te verfijnen en aan te passen aan de specifieke locatie, waarbij we ons vooral concentreerden op het creëren van een praktische toepassing in samenwerking met de ontwerpers. 

Dit ontwerp hebben we vervolgens doorvertaald naar de signing en bewegwijzering voor een ruimte van maar liefst 14.500 vierkante meter. Een combinatie van creatief design, culinaire inspiratie en praktische, no-nonsense bewegwijzering resulteerde in een kantoorruimte waar de sfeer en bedrijfscultuur van deze multinational tot uiting kwamen.  

Twee voruwen op de bank met een sorbet weergegeven op een muur als wallvisual, onderdeel interior branding Just Eat Takeaway

Een culinaire kantoorbeleving

Laat je zintuigen verwennen door het smaakvolle ontwerp en een complete kantoorbeleving op het Just Eat Takeaway hoofdkantoor. Overal waar je kijkt, wordt je culinaire nieuwsgierigheid gewekt. RGN heeft de unieke sfeer over weten te brengen. Daarnaast hebben we geadviseerd op het gebied van signing en bewegwijzering, waarbij we niet alleen hebben gelet op duurzame materiaalkeuze, kleurgebruik en contrastwaarde, maar ook innovatieve systemen hebben geïmplementeerd. Deze systemen zijn flexibel en stellen ons in staat om beelden snel te vervangen wanneer er nieuwe campagnes worden gelanceerd, en dit alles tegen een zeer beperkte investering. Dit is bijzonder praktisch, met name vanwege de omvangrijke collectie peesdoeken die we hebben opgehangen. 

Het resultaat? Een kantoor dat culinaire inspiratie ademt, dankzij sierlijke vloerlijnen, wall-visuals, deuriconen, raamfolies en akoestische doeken. Iedere vergaderruimte heeft zelfs een eigen karaktervolle naam, zoals “Stroopwafel”, “Vondelpark”, “Smoothie”, of “Growth”, waardoor elke vergadering een unieke smaak krijgt. Als kers op de taart hebben we ook routes van de bezorgers afgebeeld. Een leuke toevoeging: elke route die je ziet vertegenwoordigt één van de steden waar Just Eat Takeaway wereldwijd is gevestigd. Dit element viel goed in de smaak, aangezien er is gesproken over het uitrollen van dit concept op meerdere Just Eat Takeaway vestigingen wereldwijd. To be continued dus!  

Folie die een mogelijke route van een Just Eat Takeaway bezorger weergeeft

De visuele aantrekkingskracht

De transformatie heeft de merk- en medewerkersbeleving van Just Eat Takeaway versterkt. Het heeft niet alleen de visuele aantrekkingskracht vergroot, maar ook de werkomgeving verrijkt. Dit heeft een positieve invloed op de productiviteit en tevredenheid van de medewerkers. 

Stakeholders

Voor dit project hebben we samengewerkt met PPP waarbij Unispace de opdrachtgever was. 


Wil je meer weten over interior branding voor jouw merk? Of ben je benieuwd naar de ins en outs van dit smaakvolle project?. 

Group 79
 
Implementation
Van twee identiteiten naar één monolithisch merk
 
Implementation
Negen huisstijlen getransformeerd naar één krachtige BMN-huisstijl
 
Implementation
Van decentralisatie naar eenheid op 1.250 locaties
 
Implementation
918 voertuigen en 216.000 containers getransformeerd
 
Implementation
150 voertuigen en materieel in nieuwe stijl gebracht
 
Implementation
25 tankopleggers omgetoverd tot rijdende Chocomel-blikjes
 
Implementation
Van design naar een real-live merkbeleving op kantoor
 
Implementation
Complete bewegwijzering voor het nieuwe ziekenhuis in Meppel
 
Implementation
Van ontwerp tot realisatie in 14.500 m² hoofdkantoor
 
Management
Van design naar 6.000 borden op 18 verdiepingen
 
Wagenpark
750 voertuigen in 10 landen binnen 4 maanden
 
Implementation
Herpositionering en visuele upgrade op 200+ locaties
 
Implementation
Van signage en branding tot wayfinding: het creëren van consistente merkbeleving wereldwijd.
 
Implementation
Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
 
Implementation
800 voertuigen rebranden zonder stilstand
 
Implementation
Eén campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
 
Implementation
Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
 
Management
Projectmanagement voor innovatieve signing en bewegwijzering
 
Implementation
Effectief projectmanagement voor 600+ winkels wereldwijd
 
Implementation
Instore campagnes op 75+ locaties in Oost-Europa
 
Implementation
Een grote rebranding op nationaal niveau
 
Implementation
Uitrol van de nieuwe merkidentiteit in +300 winkels
 
Implementation
Een sterk merk als basis voor goede profilering
 
Implementation
Van zeven stadsdelen naar één uniforme huisstijl
 
Orientation
Grip krijgen op versnipperde merkuitingen op 100+ Europese locaties
 
Implementation
500+ locaties, één sterke identiteit.
Is jouw merk er ook klaar voor?Stuur een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Liever nu contact? Bel ons op +31 88 987 99 00