Het Greetz gevoel als rode draad in de 'employee' branding

ProjectMerkbeleving vastleggen en doorvertalen naar employee branding
ScopeHoofdkantoor in Amsterdam en productielocatie (8.000 m2) in Almere
Uitdaging  Merkbeleving tailor made toepassen op twee locaties

Greetz. Iedereen kent het als de bekendste website om snel en eenvoudig kaartjes en cadeaus te versturen. Greetz staat voor het verbinden en verrassen van klanten, maar wist je dat zij een eigen Greetz-gevoel creëert voor haar medewerkers? Onze samenwerking ging van start toen designstudio Wunder ons had aanbevolen als specialist in de doorvertaling van het design naar de implementatie van signing en bewegwijzering. Kortom: huisstijlimplementatie.

Logo van Greetz, een bedrijf gespecialiseerd in het versturen van kaarten
Group 79
Vergaderruimte bij Greetz met een grote houten tafel en glazen wanden voorzien van Greetz logo

Het Greetz-gevoel verhuist mee

Toen duidelijk werd dat het kantoor in Amsterdam te klein werd is er door Greetz besloten om het hoofdkantoor en de productielocatie op te splitsen. Er vormde zich een productielocatie van 8.000m2 in Almere. Om de medewerkers in de productie even enthousiast mee te krijgen naar de nieuwe locatie, is het belangrijk dat het Greetz-gevoel ook in die vestiging aanwezig was. Een interessante ontwikkeling, want steeds meer is er bij een ‘rebranding’ ook extra focus op ‘employee branding’. De manier om personeel aan je merk te binden.

Is het Greetz-gevoel nu ook in Almere?

De medewerkers hadden het goed voor elkaar in Amsterdam. Een goede kantine en leuke faciliteiten, prettige cultuur en een gezonde dosis merkbeleving gaven het echte Greetz-gevoel. Wij keken mee op locatie en beoordeelden wat het Greetz-gevoel is en hoe wij dit konden integreren op de nieuwe locatie. We ontdekten dat dit gevoel al start vóór binnenkomst.

RGN is super klantgericht en levert ons maatwerk. Twee belangrijke pijlers die ook in de DNA van Greetz zitten
Marko van Viersen, Health, Safety en Facility
Glazen wand met raamfolies in de stijl van Greetz op het hoofdkantoor van Greetz

Employee-branding start vóór de voordeur

Nog voor je het terrein oprijdt zie je vanaf een afstand de herkenbare Greetz banieren die wij hebben ontwikkeld. Greetz begroet je  met haar nieuwe pay-off: voor jou. De parkeerplaatsen zijn voorzien van speciale parkeerborden en de huisstijl komt je tegemoet. Bij aankomst word je ontvangen vanachter de, in huisstijl, gewrapte ontvangstbalie. Overal op het kantoor en de productielocatie kom je de kleurrijke lijnen van Greetz tegen. Deze lijnen zijn door ons doorvertaald vanuit het nieuwe logo naar een multi-toepasbaar design. Het herkenbare design vind je terug op de roldeuren, vergaderruimtes, glazen wanden en meer.

 
Implementation
Van twee identiteiten naar één monolithisch merk
 
Implementation
Negen huisstijlen getransformeerd naar één krachtige BMN-huisstijl
 
Implementation
Van decentralisatie naar eenheid op 1.250 locaties
 
Implementation
918 voertuigen en 216.000 containers getransformeerd
 
Implementation
150 voertuigen en materieel in nieuwe stijl gebracht
 
Implementation
25 tankopleggers omgetoverd tot rijdende Chocomel-blikjes
 
Implementation
Van design naar een real-live merkbeleving op kantoor
 
Implementation
Complete bewegwijzering voor het nieuwe ziekenhuis in Meppel
 
Implementation
Van ontwerp tot realisatie in 14.500 m² hoofdkantoor
 
Management
Van design naar 6.000 borden op 18 verdiepingen
 
Wagenpark
750 voertuigen in 10 landen binnen 4 maanden
 
Implementation
Herpositionering en visuele upgrade op 200+ locaties
 
Implementation
Van signage en branding tot wayfinding: het creëren van consistente merkbeleving wereldwijd.
 
Implementation
Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
 
Implementation
800 voertuigen rebranden zonder stilstand
 
Implementation
Eén campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
 
Implementation
Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
 
Management
Projectmanagement voor innovatieve signing en bewegwijzering
 
Implementation
Effectief projectmanagement voor 600+ winkels wereldwijd
 
Implementation
Instore campagnes op 75+ locaties in Oost-Europa
 
Implementation
Een grote rebranding op nationaal niveau
 
Implementation
Uitrol van de nieuwe merkidentiteit in +300 winkels
 
Implementation
Een sterk merk als basis voor goede profilering
 
Implementation
Van zeven stadsdelen naar één uniforme huisstijl
 
Orientation
Grip krijgen op versnipperde merkuitingen op 100+ Europese locaties
 
Implementation
500+ locaties, één sterke identiteit.
Is jouw merk er ook klaar voor?Stuur een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Liever nu contact? Bel ons op +31 88 987 99 00