Een verbluffende transformatie: de nieuwe identiteit van Dijk en Waard komt tot leven

ProjectRebranding wagenpark en materieel 
ScopeGemeente Dijk en Waard
UitdagingHet waarborgen van de praktische uitvoerbaarheid van de rebranding op het gehele wagenpark en materieel. 
  
Group 79

Na de samenvoeging van de gemeentes Heerhugowaard en Langedijk tot de nieuwe gemeente Dijk en Waard, stond de implementatie van een nieuwe huisstijl hoog op de agenda. Raadhuis Creative Agency ontwikkelde een krachtige stijl met de kenmerkende blauwe en groene kleuren, en een duidelijke vormentaal. Het toepassen van deze stijl op het wagenpark en materieel van ruim 150 eenheden bleek echter technisch bijna onhaalbaar. 

 

De uitdaging: praktische uitvoerbaarheid van de rebranding

Raadhuis Creative Agency ging op zoek naar praktische oplossingen voor deze technische uitdaging, maar uit gesprekken met autospuiters en signmakers bleek dat de uitvoering toch wel erg gecompliceerd zou worden. Het idee van unieke ontwerpen voor elke eenheid zou het beheer en onderhoud in de toekomst bemoeilijken. En konden de eenheden het beste gewrapt of gespoten worden? Het was één grote praktische uitdaging.

De oplossing: een samenspel van creativiteit en expertise

In een overleg werden de wensen besproken, en kwam RGN in beeld om de praktische uitvoerbaarheid te waarborgen. De ontwerper werd gebrieft, en onze experts gingen aan de slag. Talloze materialen werden getest, verschillende proeven werden uitgevoerd, totdat de ideale combinatie van professioneel spuitwerk en hoogwaardige folie werd gevonden. Met deze combinatie zou de huisstijl perfect tot z’n recht komen op alle voertuigen. Van personenauto tot vuilniswagen.

RGN: uw partner voor verbluffende resultaten in rebranding

Onze experts hebben Raadhuis geadviseerd om kleine aanpassingen te maken aan het originele ontwerp, zonder afbreuk te doen aan de essentie. Hierdoor werd de rebranding niet alleen uitvoerbaar, maar ook praktisch in termen van onderhoud en beheer. Dit leidde tot aanzienlijke kostenbesparingen.

Vervolgens heeft RGN de rebranding van meer dan 150 voertuigen en materieel gecoördineerd en begeleid, variërend van personenauto’s tot veegwagens en van kraakperswagens tot containers. Dit alles in fijne samenwerking met het projectteam van Dijk en Waard.

Een samenwerking in uitdagende tijden

Het project vond plaats in de uitdagende periode van de coronapandemie. Logistieke uitdagingen werden overwonnen door constant management van materialen en personeel. Het project duurde hierdoor iets langer dan initieel gepland, maar het resultaat mag er zijn: een fantastische transformatie die de nieuwe identiteit van Dijk en Waard volledig tot leven brengt.

 
Implementation
PreZero: rebranding van wagenpark én materiaal
 
Implementation
Een verbluffende transformatie: de nieuwe identiteit van Dijk en Waard komt tot leven
 
Implementation
Nike: The Power of Belonging
 
Implementation
Realisatie en implementatie van een unieke identiteit in de bewegwijzering bij Isala Meppel
 
Implementation
Just Eat Takeaway: inspirerende omgeving voor creatieve foodies
 
Management
Signing op chirurgisch niveau voor het ZNA ziekenhuis in Antwerpen
 
Implementation
Intertrust: een transparante visie op privacy en interior branding
 
Implementation
citizenM: One-of-a-kind hotelconcept vertaald naar meerdere internationale hotels
 
Implementation
Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
 
Management
één campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
 
Management
Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
 
Management
Innovatieve signing en bewegwijzering op academisch niveau
 
Implementation
Effectieve instore campagnes voor 600+ winkels
 
Implementation
Nike instore campagnes implementeren Oost-Europa
Is jouw merk er ook klaar voor?Stuur een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Liever nu contact? Bel ons op +31 88 987 99 00