Just Eat Takeaway: inspirerende omgeving voor creatieve foodies

ProjectInterior branding en bewegwijzering
ScopeHoofdkantoor van Just Eat Takeaway.com in Amsterdam (14.500 m2)
Uitdaging Op maat gemaakte en inspirerende merkbeleving toepassen / weerspiegeling van de bedrijfscultuur
  

Bij RGN houden we van uitdagende projecten. Dus toen we werden benaderd om het indrukwekkende Amsterdamse hoofdkantoor van Just Eat Takeaway van een visuele metamorfose te voorzien, gingen we gelijk aan de slag. Wij hebben actief bijgedragen aan het ontwerpproces door het bestaande ontwerp te verfijnen en aan te passen aan de specifieke locatie, waarbij we ons vooral concentreerden op het creëren van een praktische toepassing in samenwerking met de ontwerpers. 

Dit ontwerp hebben we vervolgens doorvertaald naar de signing en bewegwijzering voor een ruimte van maar liefst 14.500 vierkante meter. Een combinatie van creatief design, culinaire inspiratie en praktische, no-nonsense bewegwijzering resulteerde in een kantoorruimte waar de sfeer en bedrijfscultuur van deze multinational tot uiting kwamen.  

Een culinaire kantoorbeleving

Laat je zintuigen verwennen door het smaakvolle ontwerp en een complete kantoorbeleving op het Just Eat Takeaway hoofdkantoor. Overal waar je kijkt, wordt je culinaire nieuwsgierigheid gewekt. RGN heeft de unieke sfeer over weten te brengen. Daarnaast hebben we geadviseerd op het gebied van signing en bewegwijzering, waarbij we niet alleen hebben gelet op duurzame materiaalkeuze, kleurgebruik en contrastwaarde, maar ook innovatieve systemen hebben geïmplementeerd. Deze systemen zijn flexibel en stellen ons in staat om beelden snel te vervangen wanneer er nieuwe campagnes worden gelanceerd, en dit alles tegen een zeer beperkte investering. Dit is bijzonder praktisch, met name vanwege de omvangrijke collectie peesdoeken die we hebben opgehangen. 

Het resultaat? Een kantoor dat culinaire inspiratie ademt, dankzij sierlijke vloerlijnen, wall-visuals, deuriconen, raamfolies en akoestische doeken. Iedere vergaderruimte heeft zelfs een eigen karaktervolle naam, zoals “Stroopwafel”, “Vondelpark”, “Smoothie”, of “Growth”, waardoor elke vergadering een unieke smaak krijgt. Als kers op de taart hebben we ook routes van de bezorgers afgebeeld. Een leuke toevoeging: elke route die je ziet vertegenwoordigt één van de steden waar Just Eat Takeaway wereldwijd is gevestigd. Dit element viel goed in de smaak, aangezien er is gesproken over het uitrollen van dit concept op meerdere Just Eat Takeaway vestigingen wereldwijd. To be continued dus!  

De visuele aantrekkingskracht

De transformatie heeft de merk- en medewerkersbeleving van Just Eat Takeaway versterkt. Het heeft niet alleen de visuele aantrekkingskracht vergroot, maar ook de werkomgeving verrijkt. Dit heeft een positieve invloed op de productiviteit en tevredenheid van de medewerkers. 

Stakeholders

Voor dit project hebben we samengewerkt met PPP waarbij Unispace de opdrachtgever was. 


Wil je meer weten over rebranding voor jouw merk? Of ben je benieuwd naar de ins en outs van dit smaakvolle project? Neem dan gerust contact op met Tom Dijk. 

 
Implementation
Negen huisstijlen getransformeerd naar één krachtige BMN-huisstijl
 
Drukwerk
Rebranding van de grootste zorgaanbieder met 1.250 locaties en 17.000 medewerkers
 
Implementation
Rebranding van wagenpark én materiaal
 
Implementation
Een verbluffende rebranding na de samenvoeging van twee gemeentes.
 
Implementation
25 tankopleggers getransformeerd tot rijdende Chocomel-blikjes
 
Implementation
Van design naar een real-live merkbeleving op kantoor
 
Implementation
Realisatie en implementatie van een unieke identiteit in de bewegwijzering
 
Implementation
Een inspirerende omgeving voor creatieve foodies
 
Management
Signing op chirurgisch niveau
 
Implementation
Een transparante visie op privacy en interior branding
 
Implementation
One-of-a-kind hotelconcept vertaald naar meerdere internationale hotels
 
Implementation
Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
 
Implementation
Eén campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
 
Implementation
Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
 
Management
Innovatieve signing en bewegwijzering op academisch niveau
 
Implementation
Effectieve instore campagnes voor 600+ winkels
 
Implementation
Instore campagnes implementeren Oost-Europa
 
Implementation
Van TNT Post naar PostNL: rebranding op nationaal niveau
 
Implementation
Van zeven stadsdelen naar één uniforme huisstijl
Is jouw merk er ook klaar voor?Stuur een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Liever nu contact? Bel ons op +31 88 987 99 00