Een fusie als startpunt van jouw rebranding?

Waar begin je en waar moet je aan denken? Misschien weet je al globaal de bedoeling, maar hoe zit het met de toepassing van de huisstijl en de boodschap. En praktisch: welke merkdragers moeten straks worden vervangen op de kantoren, voertuigen en/of eventueel materiaal?

Waar begin je met rebranden?

Dat de fusie gevolgen heeft voor de huisstijl weet je. En dat er één merknaam komt weet je ook, maar hoe krijg je de nieuwe huisstijl op alle merkdragers? De fase waarin je het ontwerp laat produceren en laat installeren is niet iets om te onderschatten. Dat kan namelijk een onnodig lang (en kostbaar) proces worden.

Een vrachtwagen van FrieslandCampina met het FrieslandCampina logo en kleurrijke branding, rijdend door een groen landschap
Group 79

Gratis: 7 handige tips voor
rebranden na een fusie

Jij zoekt nu handvatten om een rebrandingstraject op te starten. Dat snappen we, want in veel gevallen is het je eerste keer.

In deze whitepaper geven we je 7 handige tips.

Download de gratis whitepaper nu

Een impactanalyse geeft je meer duidelijkheid

Wij geven je duidelijkheid, dat doen we door jouw merk  en eventuele plannen door te nemen. Welke merkdragers zijn aan vervanging toe en op welke locaties? Wij bekijken wat er nodig is en om hoeveel locaties het gaat. Ook bekijken we diverse scenario’s en geven advies. Uiteraard beantwoorden we al je vragen en zorgen we gedurende het project voor vaste contactpersonen.

Is rebranden nieuw voor jou? Wij doen dit dagelijks. Al 25 jaar.

Rebranden doen wij voor ieder soort bedrijf en in iedere branche, overal te wereld. Bijvoorbeeld voor FrieslandCampina, waarvoor wij het wagenpark en de gebouwen hebben gerebrand. Maar ook voor andere bedrijven en branches, zoals multinationals, (semi) overheid en bedrijven in de FMCG.

De samenwerking tussen FrieslandCampina en RGN is 25 jaar geleden gestart vanuit een visie op Duurzaamheid. Dit was voordat duurzaamheid een containerbegrip werd.
Hans Wieleman, manager milk logistics bij FrieslandCampina.
 
Implementation
Van signage en branding tot wayfinding: het creëren van consistente merkbeleving wereldwijd.
 
Wagenpark
750 voertuigen in 10 landen binnen 4 maanden
 
Implementation
Van ontwerp tot realisatie in 14.500 m² hoofdkantoor
 
Implementation
Complete bewegwijzering voor het nieuwe ziekenhuis in Meppel
 
Implementation
150 voertuigen en materieel in nieuwe stijl gebracht
 
Implementation
Van decentralisatie naar eenheid op 1.250 locaties
 
Implementation
Negen huisstijlen getransformeerd naar één krachtige BMN-huisstijl
 
Management
Van design naar 6.000 borden op 18 verdiepingen
 
Implementation
500+ locaties, één sterke identiteit.
 
Orientation
Grip krijgen op versnipperde merkuitingen op 100+ Europese locaties
 
Implementation
Een sterk merk als basis voor goede profilering
 
Implementation
Uitrol van de nieuwe merkidentiteit in +300 winkels
 
Implementation
Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
 
Implementation
Een grote rebranding op nationaal niveau
 
Implementation
Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
 
Implementation
Eén campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
 
Implementation
918 voertuigen en 216.000 containers getransformeerd
 
Implementation
800 voertuigen rebranden zonder stilstand
 
Implementation
Van twee identiteiten naar één monolithisch merk
 
Implementation
Herpositionering en visuele upgrade op 200+ locaties
 
Management
Projectmanagement voor innovatieve signing en bewegwijzering
 
Implementation
Van zeven stadsdelen naar één uniforme huisstijl
 
Implementation
Effectief projectmanagement voor 600+ winkels wereldwijd
 
Implementation
Van design naar een real-live merkbeleving op kantoor
 
Implementation
Instore campagnes op 75+ locaties in Oost-Europa
 
Implementation
25 tankopleggers omgetoverd tot rijdende Chocomel-blikjes
Is jouw merk er ook klaar voor?Tom Dijk vertelt je alles over rebranden als gevolg van een fusie, bijvoorbeeld over het wagenpark, gebouwen en alles wat daarbij komt kijken. We helpen je graag. Bel ons op +31 88 987 99 00